Sunday, August 2, 2009

New Accessories / Nova oprema

English:
This time I went to some new stores for another set of accessories. I bought Sylvania Gro-Lux fluo lamp, cheap vacuum siphon, air stone diffuser (I know it is not so healthy, but I like bubbles), air pump valve and 5-in-1 JBL test strips.

Later that evening I filled my tank for the first time. The water was a bit muddy, I hope it will become clear in next few days.

Srpski:
Pronašao sam jeftina ugradna kineska postolja (nosače) za neonke od 250 dinara za standardne T8 18w cevi sa elektronskim starterom, kao i dvostruka za dve neonke od 400 dinara, oba modela bez ugrađenog napojnog kabla za 220V. Skuplje (i bezbednije) varijante sa ugrađenim kućištem, kablom i prekidačem koštaju od 600 dinara na više. Odlučio sam se za jeftiniju "modularnu" varijantu. Naime, nosač modela za jednu neonku je izrađen od metala (model za dve neonke je od plastike) koji je ofarban u metalik plavo (ta boja igra ulogu električnog izolatora - potvrđeno instrumentom), a i krajevi od plastike poseduju proreze sa otvorima u kojima je smeštena elektronika (elektronski starter tj. balast) pa to može predstavljati problem usled kondenzacije koja se javlja unutar haube. Na žalost, nisam o svemu ovome razmišljao ranije, nego sam se rukovodio niskom cenom i lepim izgledom...

Ipak, da je ovaj sistem lak za proširenje - stoji. Jednostavno se na neku letvicu jedno do drugog prišrafi niz ovih postolja i proširi osvetljenje u akvarijumu. Jedna neonka za moj akvarijum je preslabo, akvarijum je nedovoljno osvetljen i boja bilja i riba ne dolazido punog izražaja.

PET CENTAR
Ovo nije moja prva poseta jedinstvenoj robnoj kući na našim prostorima (pa i u regionu), prvi put sam bio upravo u periodu koji opisuje moj INTRO blog, kada sam samo razgledao i razmatrao različite varijante za akvarijume i skoro odlučio da uzmem jedan kineski model od pleksiglasa (60l). Odustao sam od te ideje iz nekoliko razloga (staklo vs. pleksiglas, prednosti i mane itd.).

Da li se asortiman shopa u međuvremenu toliko proširio ili sam ja stekao potrebno znanje, upoznao brendove i naučio u šta da gledam, tek, prijatno sam se iznenadio odmah po ulasku u sekciju za akvaristiku. Počev od sitnica tipa: nekoliko modela toplomera za svačiji džep (još nisam uzeo/odlučio), razdelnici i osigurači za vazdušne pumpe, raspršivači od presovanog peska, liveni, gumeni itd. i sve to po prilično niskim cenama! Grejači svih poznatih brendova (Jewel, TetraTec, SERA, JBL, Atman i još po neki), sredstva i kompleti za čišćenje. Deo sa neonkama - počev od najnovijih T5 generacija (T8 su 16 mm debele, poseduju znatno bolje karakteristike i trajnije su u odnosu na T8 26 mm). Sylvania, Osram, JBL, Tetra itd. Vazdušne pumpe TetraTec, SERA, Elite, Champion. Test-kitovi za proveru ispravnosti vode, power-kanister filteri itd. Naravno, akvarijumi, ribice i bilje... Ipak, dosta toga nedostaje da bi se, makar što se aqua dela tiče, poredili sa svetom. Različite hranljive podloge za bilje, pojedini proizvođači poput SeaChem-a i proizvodi dobro poznatih gore-navedenih firmi jednostavno ne (po)stoje na policama Pet Centra...

Šta sam pazario ovog dana:
- Nosač za T8 18w neonku
- Sylvania Gro-Lux 18w

Vrlo je interesantno da u Pet-Centru prodaju pojedine modele neonki u običnim kartonskim kutijama (od recikliranog papira) po nešto nižim cenama u odnosu na fina pakovanja koja se nalaze na polici do njih. Poredio sam oznake za gore-prikazanu Sylvania-u Gro-Lux i stvarno su identične lampe. Uzeo sam jeftiniju ("OEM"), mada razlika u ceni i nije prevelika (660 dinara je regularno pakovanje). Sada bih vas podsetio da je u radnji gde sam uzeo akvarijum cena za kinesku kopiju "Growth Lux" bila 400 dinara!

- Raspršivač vazduha

- Ventil za kontrolu protoka vazdušne pumpe

- JBL 5-u-1 test kit

- Vacuum Gravel Cleaner

Ovo je bilo veoma rizično testiranje, ali nisam mogao a da ne isprobam neonku i nosač (kao i tajmer koji sam posedovao od ranije). Napomena: tajmer ipak propušta neku struju čak i kada ručno pritisnete OFF (naučio sam ovo na teži način) - stoga, oprez!

Konačno je sve spremno za punjenje vodom!

Čak i uz upotrebu tanjira preko ga sam nežno nalivao vodu iz đezve (u početku), deo vode se ipak zamutio sa sitnim česticama zemlje. Voda je poprimila žuto-zelenkastu nijansu. Ok, slede prvi teški momenti koje treba preživeti :)

Nakon mukotrpnog posla, vazdušnu pumpu sam isključio tokom noći, dok je filter ostavljen da radi...

No comments :

Post a Comment